11.11.15

ΑΝΤΡΙΟΥ ΧΕΪΓΚ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΚΕΪ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ

Το 2011 ένας αρκετά συνεσταλμένος νεαρός βρετανικής καταγωγής, ο οποίος είχε θητεύσει ως βοηθός μοντέρ στα γυρίσματα ταινιών όπως ο «Μονομάχος» και το «Βασίλειο των Ουρανών», κατόρθωσε να υλοποιήσει σκηνοθετικά ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο σενάριο που είχε γράψει από χρόνια. Αφορούσε την ολιγοήμερη γνωριμία και ερωτική έλξη μεταξύ δυο αντρών, ονομαζόταν «Weekend», έφερνε με τον καλύτερο τρόπο στο μυαλό τη «Σύντομη Συνάντηση» του Ντέιβιντ Λιν και με την ενθουσιώδη υποδοχή που έλαβε δεν άργησε να αναγορευτεί σε ένα μοντέρνο classic. Τέσσερα χρόνια αργότερα, και ενώ στην τηλεόραση είχαν προηγηθεί οι δυο σεζόν του γκέι δράματος «Looking», ο Αντριου Χέιγκ έβαζε την τρυφερή υπογραφή του στα «45 Χρόνια».
[...]
Εχω διαβάσει άρθρα στα οποία ο ειλικρινής τρόπος με τον οποίο απεικονίζετε τη γκέι σεξουαλικότητα στην οθόνη απαντάται με σκεπτικισμό και σε αρκετές περιπτώσεις με αποδοκιμασία. Σας προβληματίζει αυτή η στάση;
Πραγματικά δεν το καταλαβαίνω ποτέ αυτό. Μου φαίνεται παράξενο. Υπάρχει ακόμη μεγάλη επιφύλαξη, αν όχι φόβος, για την γκέι σεξουαλικότητα και τον τρόπο που πρέπει κανείς να τη μεταχειρίζεται στην οθόνη. Εχω γνωρίσει ατζέντηδες στην Αμερική που μου λένε ότι τους αρέσει η σειρά μου, αλλά ότι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις σκηνές σεξ. Μου φαίνεται τόσο αλλόκοτο ότι εξακολουθούν σήμερα να υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι σου λένε κάτι τέτοιο κατάμουτρα. Και μου φαίνεται πολύ πιο αλλόκοτο ότι οι άνθρωποι είναι ακόμη τόσο επιθετικά ανήσυχοι απέναντι στο σεξ. Η σειρά μου δεν χρησιμοποίησε το σεξ για να προκαλέσει. Το χρησιμοποίησε για να εκφράσει την οικειότητα και την προσπάθεια σύνδεσης.
Στο «Looking» και στο «Weekend» δεν επρόκειτο ποτέ για την επίδειξη ομοφυλοφιλικού σεξ. Επρόκειτο για την επίδειξη ομοφυλοφιλικής οικειότητας, που είναι κάτι που οι άνθρωποι που δεν είναι ομοφυλόφιλοι δεν το κατανοούν πραγματικά. Οι άνθρωποι σοκάρονται πολύ, χωρίς να θέλω να γίνω πολύ περιγραφικός, όταν ακούν πως δύο άντρες μπορούν να κάνουν σεξ αντικρίζοντας ο ένας τον άλλον. Με εκπλήσσει διαρκώς το γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν το γνωρίζουν αυτό, πραγματικά δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει στις κρεβατοκάμαρες των ομοφυλόφιλων αντρών. Οπότε δεν με απασχολεί πολύ, δεν αισθάνομαι ότι το παρατραβάω ή ότι έχω κάποιου είδους ατζέντα. Απλώς αισθάνομαι ότι προσπαθώ να πω ιστορίες που έχουν κάποιο ενδιαφέρον. [...]
Λουκάς Κατσίκας (cinemag.gr, 30/10/2015)


Δεν υπάρχουν σχόλια: