30.7.13

ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ Α': ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΙΝΩ ΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΌΦΙΛΟΥΣ

Πάπας: Ποιος είμαι εγώ για να κρίνω τους ομοφυλόφιλους
megatv.com, 29/7/2013
Αίσθηση προκαλεί μια δήλωση που έκανε ο Πάπας Φραγκίσκος σχετικά με τους ομοφυλόφιλους ιερείς, εν πτήσει προς την Ιταλία, από τη Βραζιλία όπου ολοκλήρωσε την επίσκεψή του. Ο Ποντίφικας είπε πως δεν μπορεί ο ίδιος να κρίνει κάποιον που είναι ομοφυλόφιλος και αναζητεί τον Κύριο. "Ποιος είμαι εγώ για να τον κρίνω;" ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στο πλαίσιο μιας συζήτησης εφ' όλης της ύλης που είχε στο αεροπλάνο με δημοσιογράφους που τον συνόδευσαν στη Λατινική Αμερική, ο Πάπας Φραγκίσκος κλήθηκε να απαντήσει σε ερώτηση για το αν υπάρχει στο Βατικανό λόμπι ομοφυλοφίλων και αν γίνονται εκβιασμοί.
"Γράφονται πολλά για γκέι λόμπι. Εγώ δεν έχω ακόμη βρει κανέναν που να μου δώσει τη λίστα με τις ταυτότητες των γκέι στο Βατικανό. Λένε ότι υπάρχουν. Πιστεύω ότι όταν κάποιος βρίσκεται μ' ένα τέτοιο πρόσωπο, πρέπει να ξεχωρίζει ότι άλλο είναι να είναι κάποιος γκέι και άλλο να κάνει λόμπι" είπε ο Ποντίφηκας, ενώ τόνισε: "Αν ένα πρόσωπο είναι γκέι και αναζητεί τον Κύριο και είναι καλοπροαίρετος, ποιος είμαι εγώ για να τον κρίνω;".
Ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας αναφέρθηκε και στην τράπεζα του Βατικανού, η οποία έχει πληγεί από σειρά σκανδάλων -μεταξύ άλλων για ξέπλυμα χρήματος- επισημαίνοντας ότι θ' ακούσει τη γνώμη επιτροπής ειδικών που θα αποφανθούν εάν μπορούν να γίνουν μεταρρυθμίσεις ή εάν θα πρέπει να κλείσει η τράπεζα. Όπως σημείωσε, σε κάθε περίπτωση το ζητούμενο είναι να υπάρξει εντιμότητα και διαφάνεια.
Στην ίδια συζήτηση που είχε με δημοσιογράφους, ο Προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας εμφανίστηκε κατηγορηματικά αντίθετος στην προοπτική να χειροτονούνται γυναίκες. "Η Εκκλησία -επισήμανε- έχει μιλήσει και λέει 'όχι'. Το είπε ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο Β' με μια οριστική διατύπωση. Αυτή η πόρτα έχει κλείσει".
Ο Ποντίφηκας ρωτήθηκε και για τον κίνδυνο στον οποίο βάζει τη ζωή του απορρίπτοντας τα ενισχυμένα μέτρα ασφάλειας, όπως συνέβη στο ταξίδι του στη Βραζιλία. "Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να βρεθεί ένας τρελός που θα κάνει κάτι. Υπάρχει και ο Κύριος, όμως. Το να φτιάχνεις μια περίμετρο ασφαλείας μεταξύ ενός ιερωμένου και των πιστών είναι παραφροσύνη" σχολίασε.
Τέλος, αστειευόμενος με τους δημοσιογράφους, ο Φραγκίσκος σχολίασε για τον μαύρο χαρτοφύλακα που είχε μαζί του στο ταξίδι του στη Βραζιλία πως "δεν περιείχε... το κλειδί για την ατομική βόμβα", αλλά τα λιγοστά πράγματα που φέρει πάντα μαζί του όταν ταξιδεύει, όπως ένα βιβλίο με προσευχές, την ατζέντα του και τα αναγκαία για το ξύρισμα. "Τον κουβάλησα επειδή πάντα έτσι έκανα. Όταν ταξιδεύω, τον κουβαλάω", ανέφερε.
Η επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου στη Βραζιλία, η πρώτη του στο εξωτερικό από την ανάληψη των καθηκόντων του, ολοκληρώθηκε με μία λειτουργία στην Κόπα Καμπάνα, τη διάσημη παραλία του Ρίο ντε Τζανέιρο, παρουσία 3 εκατομμυρίων ανθρώπων -όπως λένε οι διοργανωτές- ανάμεσα στους οποίους οι πρόεδροι της Βραζιλίας, της Αργεντινής και της Βολιβίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια: