15.11.11

Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝAI GAY...


Ο αδελφός μου είναι Gay....
womenonly.gr, 9-9-2011

Γειά σου θεία Λουκία.
Είμαι η Κ. και είμαι 13 ετών. Έχω έναν δίδυμο αδελφό, τον Μ. Όπως κατάλαβες ήμαστε πολύ δεμένοι μεταξύ μας, λέμε τα μυστικά μας, μοιραζόμαστε τις ανησυχίες μας και ήμαστε πολύ αγαπημένοι, παρά το διαφορετικό μας φύλο. Πριν κάποιες μέρες μου εκμυστηρεύτηκε ότι είναι γκέι και μου γνώρισε και τον σύντροφο του αλλά δεν αισθάνεται καλά με την επιλογή του. Προέρχομαι από μια οικογένεια συντηρητική... Και οι δύο γονείς μου πιστεύουν ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι αποβράσματα της κοινωνίας, οτι πρέπει κανονικά να κλείνονται στο ψυχιατρείο γιατί έχουν πρόβλημα στο κεφάλι και οτι [είναι] ανώμαλοι γενικά. Εγώ προσωπικά δεν το πιστεύω αυτό αλλά οι γονείς μου αυτό πιστεύουν και δεν μπορώ να τους αλλάξω γνώμη.
Τι να κάνω όμως με τον αδελφό μου; Είναι πολύ χάλια.... Πιστεύει ότι άμα το πει θα τον θεωρήσουν ένα τίποτα... Να το πω στην μητέρα μου; Είναι πιο ψύχραιμη από τον πατέρα μου... Δεν ξέρω τι να κάνω. Βεβαίως, προσπαθώ να κάνω τον αδελφό μου να νιώσει άνετα με την επιλογή του... Αλλά πρέπει να το μάθουν οι γονείς μας... Μήπως καλύτερα να μιλήσω στον πατέρα μου, ο οποίος ασχολείται ήδη υπερβολικά με την σεξουαλικότητα του 16χρονου αδελφού μου και του δίνει κάποιες συμβουλές, σαν άντρας προς άντρα... Μήπως να του πω να προσέξει και λίγο τον Μ.; Όταν μου γνώρισε τον σύντροφό του, το έπαιξα μπροστά του άνετη αλλά από μέσα μου έβραζα... Δεν ξέρω πώς μπορώ να κρατήσω ένα τέτοιο μυστικό μακριά από τους γονείς μου; Είναι σοβαρό... Αλλά ταυτόχρονα φοβάμαι και την αντίδρασή τους... Μπορεί ο Μ. να είναι στην πραγματικότητα Λάκης αλλά είναι αδελφός μου και θέλω ό,τι καλύτερο για αυτόν...
Πώς να το χειριστώ θεία Λουκία;

Να μην πεις κουβέντα σου γονείς σου, ούτε να αφήσεις να εννοειθεί το οτιδήποτε στον πατέρα σου. Επίσης, αν μιλήσεις στη μητέρα σου, είναι σίγουρο ότι θα το πει στον πατέρα σου και τότε θ' αρχίσει ένας απίστευτος Γολγοθάς για τον αδελφό σου που θα σε κάνει να μετανιώσεις την ώρα και τη στιγμή που άνοιξες το στόμα σου. Άλλωστε, να ξέρεις ότι κανείς δεν μπορεί να επιβάλει σε κάποιον γίνει να γίνει στρέιτ -είτε με τα λόγια είτε με τη βία- όπως κανείς δεν μπορεί να επιβάλει σε κάποιον να γίνει γκέι.
Εφόσον οι γονείς σου είναι τόσο συντηρητικοί στις απόψεις τους, μια τέτοια αποκάλυψη δεν θα βοηθήσει κανέναν, γι' αυτό και πρέπει να αφήσεις τον αδελφό σου στην ησυχία του για να τους μιλήσει όταν εκείνος θα είναι έτοιμος ν' αντιμετωπίσει όλη την πίεση που σίγουρα θα αντιμετωπίσει από εκείνους.
Τώρα, δεν κατάλαβα πολύ καλά αυτό που είπες ότι ο αδελφός σου "δεν αισθάνεται πολύ καλά με την επιλογή του". Αν εννοείς ότι δεν αισθάνεται καλά λόγω του ότι οι γονείς σας είναι κάθετα αντίθετοι σ' αυτήν, είναι απόλυτα λογικό αφού καταλαβαίνει κι εκείνος, όπως κι εσύ ότι έχει ν' αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες στο οικογενειακό περιβάλλον σας. Αν πάλι εννοείς ότι δεν είναι σίγουρος για την επιλογή της ομοφυλοφιλίας, είναι κι αυτό λογικό, αφού κατά τη διάρκεια της εφηβείας πολλοί νέοι και νέες μπορεί να πειραματιστούν με τη σεξουαλικότητα τους και να δοκιμάσουν διάφορες εμπειρίες με άτομα του άλλου και του ίδιου φύλου πριν καταλήξουν οριστικά στις σεξουαλικές τους προτιμήσεις.
Έτσι, το καλύτερο που έχεις να κάνεις αυτή τη στιγμή, είναι να προστατέψεις το μυστικό του αδελφού σου και να συμβουλέψεις τον ίδιο να μην πανικοβάλλεται, να μην ανοίγεται γενικότερα σε άλλους σχετικά με τον σεξουαλικό του προσανατολισμό και ν' αφήσει να περάσει λίγος καιρός, ώστε να είναι πιο σίγουρος για τον εαυτό του και τις επιλογές του πριν αποφασίσει να εκτεθεί προς τα έξω. Γιατί κακά τα ψέματα, η κοινωνία μας γενικότερα έχει ελάχιστες ανοχές για το διαφορετικό και όταν κάποιος χαρακτηριστεί γκέι, χρειάζεται μεγάλο θάρρος και αντοχές για να επιβάλλει την θέση του και να προστατέψει την αξιοπρέπεια του.
Τέλος, καταλαβαίνω ότι η αποκάλυψη του αδελφού σου σε βαραίνει και θα ήθελες να μοιραστείς αυτό το βάρος με κάποιον, αλλά πρέπει να καταλάβεις ότι αυτό θα ήταν καταστροφή και για τη σχέση που μοιράζεσαι με τον αδελφό σου, αφού ισοδυναμεί με προδοσία. Στάσου πλάι του λοιπόν, συζήτα μαζί του εφόσον το έχει ανάγκη και μην τον κατηγορείς κι εσύ έμμεσα με χαρακτηρισμούς όπως "Λάκης" και τα σχετικά. Η επιλογή του δεν έχει τίποτα το κακό, ούτε το άρρωστο. Είναι απλά διαφορετική και ο ίδιος αξίζει την ίδια αγάπη και τον ίδιο σεβασμό όπως το κάθε ανθρώπινο πλάσμα. Φρόντισε να μην του στερήσεις αυτά τα αγαθά...

1 σχόλιο:

Στρατής Γατελούζος είπε...

Καταρχήν δεν είναι επιλογή του. Έλεος πια με τον όρο "σεξουαλική επιλογή". Κανείς δεν επέλεξε να είναι γκέι όπως ακριβώς κανένας δεν επέλεξε να είναι στρέιτ.
Απλά ο καθένας μας έχει το σεξουαλικό του προσανατολισμό.
Δυνατότητα επιλογής ΔΕΝ υπάρχει.

Κι αν αυτό δικαιολογείται απόλυτα να μην το ξέρει το 12χρονο κορίτσι, η Ψυχολόγος όμως που απαντάει είναι αδιανόητο να χρησιμοποιεί τον όρο "επιλογή"