9.2.11

ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ HIV/AIDS 2008-2012. ΠΡΟΛΗΨΗ

Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το HIV/AIDS 2008 - 2012
Κοστολόγηση και Χρηματοδότηση

Συνολικός προϋπολογισμός του Εθνικού Σχεδίου Δράσης ανά άξονα.
1 ΑΞΟΝΑΣ Ι Πρόληψη 9.617.176 (ευρώ)
2 ΑΞΟΝΑΣ II Έρευνα - Εκπαίδευση 760.000
3 ΑΞΟΝΑΣ III Παρακολούθηση - Θεραπεία 503.282
4 ΑΞΟΝΑΣ IV Μάχη κατά του Ρατσισμού και της Διάκρισης 400.000
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: 11.280.458

Πρόληψη
Πρόληψη στο Γενικό Πληθυσμό
Περιγραφή
Ενημέρωση και πρόληψη της μετάδοσης HIV/AIDS στο γενικό πληθυσμό.
Στόχοι
• Βελτίωση του επιπέδου επαγρύπνησης και συμπεριφορών που ευνοούν την πρόληψη.
• Προώθηση της χρήσης προφυλακτικών.
• Αγωγή Υγείας σχετικά με τα μέτρα πρόληψης κατά τις σεξουαλικές επαφές.
• Υποστήριξη αποτελεσματικού συνδυασμού προστασίας/ελέγχου.
• Διευκόλυνση της αποδοχής της πληροφορίας.
• Στήριξη συμπεριφορών ενάντια στο ρατσισμό και στη διάκριση.
• Ευαισθητοποίηση του πληθυσμού.
• Έγκυρη πληροφόρηση.
• Υιοθέτηση υγιών προτύπων συμπεριφοράς.
• Έγκαιρη ανίχνευση του ιού HIV.
• Πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας.
• Μείωση κοινωνικού στίγματος.
Ενέργειες Υλοποίησης
• Καθιέρωση ημέρας ελέγχου για HIV.
• Διοργάνωση ετήσιας εκστρατείας ενημέρωσης του γενικού πληθυσμού με στόχο την ευαισθητοποίηση του για το HIV/AIDS, με ιδιαίτερη έμφαση στην καταπολέμηση του στιγματισμού, της σωστής χρήσης προφυλακτικού και του συστηματικού ελέγχου.
• Διοργάνωση προωθητικών εκδηλώσεων με διαφορετικό στόχο ανά κοινό και ανά εποχή.
• Συνεργασία της εθνικής συντονίστριας αρχής, της Κοινωνίας των Πολιτών και του επιχει- ρηματικού κόσμου (στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης).
• Σύνδεση της ελληνικής εκστρατείας με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή και παγκόσμια εκστρατεία για το AIDS.
• Επικαιροποίηση του ενημερωτικού υλικού για τα Μ.Μ.Ε. (έντυπη μορφή, τηλεόραση, ραδιόφωνο).
• Ανάρτηση ενημερωτικού υλικού στο διαδίκτυο και στο δικτυακό τόπο του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.
• Θεσμοθέτηση της συνεργασίας, αναβάθμιση και αξιολόγηση των τηλεφωνικών γραμμών για τα Σ.Μ.Ν. και το HIV/AIDS, με τις υπόλοιπες των άλλων Υπουργείων.
Φορείς Υλοποίησης
Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, A.E.I. - T.E.I., Οργανωμένοι φορείς, Ιδιωτικές εταιρίες στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, μη-κυβερνητικές οργανώσεις.
Χρονοδιάγραμμα
Ετήσια εκστρατεία ενημέρωσης με σημείο αναφοράς την 1η Δεκεμβρίου.
Ωφέλειες
• Μείωση των κρουσμάτων και υιοθέτηση υπεύθυνης συμπεριφοράς.
• Άρση κοινωνικού αποκλεισμού οροθετικών ατόμων

Πρόληψη για τους Άνδρες Ομο/Αμφιφυλόφιλους
Ενίσχυση και προσαρμογή δράσεων πρόληψης για τους άνδρες ομο/αμφιφυλόφιλους.
Στόχοι
• Ενίσχυση της συμμετοχής των κοινοτήτων στη διαμόρφωση παρεμβάσεων.
• Μείωση της επίπτωσης της μόλυνσης από Σ.Μ.Ν. και από HIV μέσω της προσαρμογής πρακτικών πρόληψης που ανταποκρίνονται στην κουλτούρα των ομο/αμφιφυλόφιλων.
• Αποφυγή περιθωριοποίησης και στιγματισμού των ομο/αμφιφυλόφιλων.
• Ευχερής πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας για παροχή ιατρικής, νοσηλευτικής, ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης, συμβουλευτικής και διαγνωστικού ελέγχου και θεραπείας των Σ.Μ.Ν.
Ενέργειες Υλοποίησης
Στρατηγική πρόληψης προσαρμοσμένης πολιτισμικά, η οποία θα περιλαμβάνει:
• Ενημέρωση για τα Σ.Μ.Ν. και το ρόλο τους στη διάδοση του ιού.
• Αύξηση διαθεσιμότητας και αποδοχής της χρήσης προφυλακτικού.
• Έκδοση στοχευμένου έντυπου υλικού.
• Street work και bar to bar προσέγγιση.
• Δημιουργία ειδικής τηλεφωνικής γραμμής βοήθειας.
• Έρευνες συμπεριφοράς με σταθμισμένα ερωτηματολόγια σε συνεργασία με οργανώσεις του χώρου.
Φορείς Υλοποίησης
Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, Οργανώσεις κατά του AIDS, Οργανώσεις ομοφυλοφίλων, Φιλικά Έντυπα στην ομο/αμφιφυλόφιλη Κοινότητα.
Χρονοδιάγραμμα
2008 - 2009: Ανάπτυξη και σχεδιασμός προγράμματος ενημέρωσης.
2009 - 2012: Ενέργειες δημοσιότητας.
Ωφέλειες
• Μείωση νέων λοιμώξεων στην ομο/αμφιφυλόφιλη κοινότητα.
• Αποστιγματισμός των ομο/αμφιφυλόφιλων.
• Υιοθέτηση υπεύθυνων συμπεριφορών κατά τη σεξουαλική επαφή.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Φαντάζομαι τα λεφτά στη cyber πήγαν λόγω της τελευταίας θέσης : Υιοθέτηση υπεύθυνων συμπεριφορών κατά τη σεξουαλική επαφή.

και για το έργο της εν λόγω επιχειρηματιού να δείξει στους νέους γκέι πως το bareback δεν πουλάει και δεν είμαστε υποχρεωμένοι ακολουθώντας τις επιταγές της κάθε ηλίθιας τρεντομόδας να βάζουμε σε κίνδυνο την υγεία μας.

Ιδιαίτερα για την προσφορά της στο τι πλασάρει στα νέα παιδιά όφειλε να χρηματοδοτηθεί... Άξια Άξια!