29.10.06

25 ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΑΜΟ ΟΜΟΦΥΛΩΝ

25 ελληνίδες και έλληνες πολιτικοί εκφράζουν τις απόψεις τους για τον πολιτικό γάμο ή το σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ ομοφύλων στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα»:
ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ Ν.Δ. Μια τέτοια συζήτηση πρέπει να έχει διευρυμένη βάση. Στη κοινωνία του σήμερα υπάρχουν μονογονεϊκές οικογένειες, ζευγάρια με παιδί εκτός γάμου, ομοφυλόφιλα ζευγάρια που συμβιώνουν. Πρέπει λοιπόν να δούμε τον γάμο με την ηθική του διάσταση (αποφασίζω να συνδέσω τη ζωή μου μ’ έναν άνθρωπο), την κοινωνική του διάσταση και βεβαίως τα αστικά δικαιώματα που συνεπάγονται. Και αν ο όρος «γάμος» δεν άπτεται κάποιων περιπτώσεων, μπορούν να βρεθούν ενδεχομένως και άλλοι όροι και άλλο πλαίσιο κοινώς αποδεκτά. Προσωπικά είμαι υπέρ της λογικής μιας «πολιτικής ένωσης» - όπως συμβαίνει στη Γαλλία – που δε θα αφορά μόνο τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια. Ύστερα από χρόνια συμβίωσης υπάρχει περιουσία που αποκτάται από κοινού και η οποία πρέπει να μοιραστεί σε περίπτωση χωρισμού ή να αποδοθεί μέρος της σε έναν από τους δύο σε περίπτωση θανάτου. Είναι και θέμα ουσίας για κάποιον να ξέρει ότι ο άνθρωπος που στάθηκε δίπλα του στη ζωή μπορεί να έχει λόγο σε αυτά τα θέματα.
ΑΡΗΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ Ν.Δ. «Οφείλουμε ως πολίτες και ως πολιτικοί να βοηθήσουμε στη συρρίκνωση κάθε διάθεσης ρατσισμού από όποια πλευρά και αν προέρχεται. Συνεπώς μπορούν να αναγνωριστούν τα δικαιώματα που απορρέουν από τη συμβίωση ατόμων του ιδίου φύλου. Από εκεί και πέρα θεωρώ αδόκιμο να μιλάμε για γάμο καθώς δεν υπάρχει το επόμενο βήμα, που είναι η οικογένεια.»
ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑ ΠΑ.ΣΟ.Κ «Είμαι υπέρ ενός συμφώνου συμβίωσης που θα εξασφαλίζει ίσα νομικά δικαιώματα σε ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι όπως και σε ένα ετεροφυλόφιλο. Θεωρώ ότι αυτό το σύμφωνο συμβίωσης δείχνει να αντιλαμβάνεται έμπρακτα την εξέλιξη των ανθρωπίνων σχέσεων και την ανάγκη ισοπολιτείας όλων των πολιτών ανεξαρτήτως σεξουαλικής συμπεριφοράς. Η έννοια γάμος είναι στην κοινωνία μας θρησκευτικά φορτισμένη και δεν υπάρχει κανένας λόγος να την εμπλέκουμε στην καινούρια μας ματιά για μια κοινωνία ίσων πολιτών.»
ΧΡΥΣΑ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ «Είναι ένα θέμα που τα τελευταία χρόνια προκαλεί όλο και μεγαλύτερη ένταση. Προβάλλεται στην παγκόσμια κοινότητα προκειμένου οι ομάδες αυτές των ανθρώπων να αποκτήσουν την θέση τους στη συγκρότηση των ανθρωπίνων κοινωνιών. Βασική αρχή κάθε προοδευτικής παράταξης αποτελεί η θέση που λέει κάτι πολύ απλό «κάθε πολίτης μιας ανθρώπινης κοινωνίας έχει τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις στην κοινωνική συνοχή». Με σταθερές θέσεις θα υποστηρίξω το δικαίωμα σύναψης πολιτικού γάμου με προτάσεις ανάλογες εκείνων των χωρών-μελών της Ε.Ε.»
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. «Συμφωνώ με την πρόταση που έχει επεξεργαστεί το ΠΑΣΟΚ για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης δύο ανθρώπων είτε άλλου είτε του ιδίου φύλου, ώστε να είναι κανονισμένα όλα τα νομικά ζητήματα που προκύπτουν από τη συμβίωση αυτή. Αυτό φυσικά δεν πρέπει να ονομάζεται «γάμος». Η λέξη «γάμος» έχει ένα πολύ συγκεκριμένο νόημα. Αλλά προφανώς και πρέπει να είναι κατοχυρωμένη και ρυθμισμένη νομικά η ελεύθερη συμβίωση δύο ανθρώπων ακόμη και του ιδίου φύλου.»
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΕΡΛΕΠΕ ΠΑ.ΣΟ.Κ. «Πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει το δικαίωμα να επιλέξει τον άνθρωπο με τον οποίο επιθυμεί να συζήσει ή να παντρευτεί. Όλοι οι άνθρωποι πλέον έχουν ή τουλάχιστον, πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα. Το μόνο που θα πρέπει να γίνει είναι μια νομοθετική κατοχύρωση και μια νόμιμη διαδικασία».
ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ Ν.Δ. «Ως βουλευτής μια αγροτικής περιφέρειας με πολλά και πιεστικά προβλήματα, σας ομολογώ ότι το θέμα αυτό δεν υπήρξε ποτέ πρώτη μου προτεραιότητα. Απαντώντας στην ερώτησή σας, σας λέω ότι θεωτώ επιβεβλημένη την νομική κατοχύρωση της ελεύθερης συμβίωσης είτε ετεροφυλόφιλων είτε ομοφυλόφιλων ατόμων. Τα υπόλοιπα τα θεωρώ ενδεχομένως προκλητικά για μια μεγάλη μερίδα των Ελλήνων.»
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ «Το θέμα της ελεύθερης συμβίωσης και των νομικών συνεπειών της είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο σε κάθε σύγχρονη κοινωνία για κάθε πολίτη, το θέμα όμως του γάμου και της οικογένειας είναι και βιολογικά ένα θέμα ετερόφυλων και γι’ αυτό θεσμικά δεν απαιτούνται ουσιώδεις μεταβολές.»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ «Θεωρώ ότι όλες οι σύγχρονες κοινωνίες έχουν τις απαραίτητες προβλέψεις ώστε αν δύο άνθρωποι έχουν τις δικές τους προτιμήσεις και θέλουν να ζήσουν μαζί, να μπορούν να ζήσουν κανονικά. Επομένως είμαι θετικός σε κάτι που θα ισχύσει σε λίγο σε όλη την Ευρώπη».
ΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ «Δεν έχω κανέναν πρόβλημα με την προοπτική ενός γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων. Από τη στιγμή που υπάρχει μια κοινωνική πραγματικότητα πρέπει να τη δεχτούμε, αφού φυσικά υπάρξει, και η νομική κάλυψη. Μετά λοιπόν τη νομική ρύθμιση του θέματος, δεν θα με πείραζε να βρισκόμουν σε έναν γάμο στον οποίο θα παντρευτού δύο άντρες ή δύο γυναίκες. Μπορεί βέβαια αυτός ο γάμος να είναι λίγο διαφορετικός και να πραγματοποιηθεί για παράδειγμα, στο δημαρχείο και όχι στην εκκλησία αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτε».
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ Ν.Δ. «Δεν πιστεύω ότι μπορεί να υπάρξει γάμος με τη παραδοσιακή έννοια του όρου μεταξύ ομοφυλοφίλων. Σίγουρα όμως θα πρέπει σύντομα να ρυθμίσουμε τα θέματα που έχουν να κάνουν με την κοινή περιουσία, την κληρονομιά και βέβαια τη συνταξιοδότηση ομοφυλόφιλων ζευγαριών που ζουν καιρό μαζί.»
ΓΙΑΝΝΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ. «Πρέπει να αναθεωρηθεί το δίκαιο για τη συμβίωση στη χώρα μας και για ετεροφυλόφιλους και για τους ομοφυλόφιλους ώστε να εξασφαλιστούν δικαιώματα και υποχρεώσεις σε ότι αφορά για παράδειγμα τη διαχείριση της περιουσίας τους, για όλους όσοι συνάπτουν σχέσεις έξω από το νομικό πλαίσιο του γάμου. Ο νόμος πρέπει να παρακολουθεί την εξέλιξη της κοινωνάς. Είναι διαφορετικό βέβαια το θέμα της υιοθεσίας παιδιών από ομοφυλόφιλους, δεδομένου ότι πιστεύω πως το γονικό πρότυπο που πρέπει να έχουν τα παιδιά είναι ζευγάρι άντρας-γυναίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. «Είμαι υπέρ της νομοθετική κατοχύρωσης της συμβίωσης δύο ανθρώπων ανεξαρτήτου φύλου. Και αυτό διότι δημιουργούνται από την κοινή τους ζωή και την εργασία πολλά οικονομικά, κληρονομικά και άλλα θέματα. Η θεσμοθέτηση αυτής της συμβίωσης ασφαλώς και δεν είναι γάμος με την παραδοσιακή έννοια που γνωρίζουμε και κακώς την φορτίζουν κάποιες πλευρές. Με τον τρόπο αυτό αρνούνται στοιχειώδη δικαιώματα σε έναν αριθμό συμπολιτών μας».
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ ΣΥΝ «Τι θα κάνει ο καθένας στη ζωή του είναι προσωπική του επιλογή και ατομικό του δικαίωμα και δεν θα πρέπει να παρεμβαίνουν εμπόδια. Επομένως, εάν επιλέγει κάποιος να ζήσει με κάποιον άλλον και να διανείμει τα περιουσιακά του στοιχεία, είναι δικαίωμά του και κανείς δεν είναι σωστό να του το απαγορεύσει.»
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ Ν.Δ. «Σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα. Σε κάθε περίπτωση ουδείς αρνείται το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να επιλέγει τον τρόπο ζωής του και βεβαίως να επιλέγει κάποιο άτομο του ιδίου φύλου για σύντροφο. Δεν θα πρέπει όμως να παραγνωρίσουμε ότι αυτό δεν μπορεί να βλάπτει τις αξίες και τα δικαιώματα των υπολοίπων. Πάντως εφόσον γνωμοδότησε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το θέμα έχει απαντηθεί.»
ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ Ν.Δ. «Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να συμπεριφέρεται, να επιλέγει και να ζει με τον τρόπο που εκείνος επιθυμεί. Αυτό είναι αναφαίρετο δικαίωμά του και δεν μπορεί κανείς να του επιβάλει διαφορετική άποψη. Από εκεί και πέρα, όμως, πιστεύω ότι το όλο θέμα της νομιμοποίησης του γάμου μεταξύ ομοφύλων δεν έχει ακόμη ωριμάσει στην ελληνική κοινωνία και χρειάζεται ακόμη αρκετή συζήτηση για το ζήτημα αυτό».
ΤΑΚΗΣ ΣΚΑΝΔΑΛΑΚΗΣ Ν.Δ. «Νομίζω ότι η ελληνική κοινωνία δεν είναι ώριμη να δεχτεί τη νομιμοποίηση των γάμων των ομοφυλοφίλων.»
ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ Ν.Δ. «Είμαι υπέρ της νομιμοποίησης και της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων που απορρέουν από τις σχέσεις ομοφυλοφίλων αλλά ο όρος «γάμος» δεν ταιριάζει για ιστορικούς και θρησκευτικούς λόγους.»
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΛΑΜΑΤΗΣ Ν.Δ. «Εάν υποθέσουμε ότι θα ήταν κάτι που διοικητικά θα διευκόλυνε τη ζωή δύο ανθρώπων ιδίου φύλου που έχουν αποφασίσει να ζήσουν μαζί – το να μπορούν να κάνουν περιουσία, να αγοράσουν ένα σπίτι ή κάτι ανάλογο – τότε θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε. Σε πρώτη φάση θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα θεσμικό πλαίσιο που θα διευκόλυνε τη ζωή των ανθρώπων αυτών. Όσον αφορά το κοινωνικό σκέλος, που έχει να κάνει και με τον θρησκευτικό γάμο, τότε πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό ζήτημα.»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΡΑΟΙΓΛΟΥ Ν.Δ. «Με τη νομική διάσταση της νομιμοποίησής τους δεν είμαι αντίθετος. Με τη θρησκευτική διάσταση, εξυπακούεται, είμαι κάθετα αντίθετος.
ΕΛΕΝΑ ΡΑΠΤΗ Ν.Δ. «Το ζήτημα πρέπει να απαντηθεί από την ελληνική κοινωνία και την πρόθεσή της να ενσωματώσει κάποια από τα στοιχεία της νέας εποχής. Είναι μια πρόταση που θα δοκιμάσεις τις παραδοσιακές αντιλήψεις της κοινωνίας και τα όρια αντοχής των πολιτών. Πιστεύω πως δεν έχουμε λόγο να παρακάμψουμε το επιτυχημένο πρότυπο της ελληνικής οικογένειας στο όνομα μιας επικίνδυνης, ανατρεπτικής διάθεσης. Είμαι γενικότερα της άποψης πως τις αλλαγές πρέπει να τις επιφέρει ο χρόνος και να τις καθορίζει η μοναδικότητα της κάθε κοινωνίας και όχι να τις επιβάλλει η σπουδή στην εφαρμογή των προτύπων άλλων κοινωνιών.»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΗΔΟΝΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. «Δεν πρέπει να υπάρχει καμιά κοινωνική διάκριση και κάθε άνθρωπος πρέπει να μπορεί να προσδιορίζει τον εαυτό του. Η ελευθερία του ατόμου επιτάσσει τον δικό του προσωπικό και ατομικό προσδιορισμό. Σε ότι με αφορά, είμαι αντίθετος. Είμαι όμως και κατηγορηματικά αντίθετος σε οποιαδήποτε κοινωνική διάκριση.»
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. «Δεν συμφωνώ με τη νομιμοποίηση των γάμων μεταξύ ομοφυλόφιλων για συγκεκριμένους νομικούς, ηθικούς και κοινωνικούς λόγους». ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ Ν.Δ. «Διαφωνώ κάθετα. Δεν το διανοούμαι καν. Θα το πολεμήσω μέχρις εσχάτων. Μιλάμε τόσο ωραία οι δυο μας, ρομαντικά, τι σχέση έχει να μιλάω εγώ με τον π… τον Μήτσο τον ηλεκτρολόγο. Παναγία μου!»
ΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. «Τέτοιες αποφάσεις πρέπει να είναι σε ισορροπία με το αξιακό απόθεμα της κοινωνίας στην οποία λαμβάνονται ή εφαρμόζονται. Συμβόλαια συμβίωσης μπορεί να υπάρχουν στην Ελλάδα, αλλά όσον αφορά στον γάμο ομοφυλοφίλων, πρώτον η ελληνική κοινωνία δεν το αποδέχεται και, δεύτερον, αν το δούμε φιλοσοφικά και ηθικά, ο γάμος ετυμολογικά θέλει ετερικότητα. Από μόνη της η λέξη εμπεριέχει το φυσικό στοιχείο της διαφορετικότητας. Γιατι πρέπει να μιμηθούμε κανόνες της φύσης με αφύσικες παραμέτρους;»
(Αναδημοσίευση από το site του Πολύχρωμου Πλανήτη)

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μετά σου λένε ότι έχουν καταρρεύσει σε όλα τα θέματα οι διαχωριστικές γραμμές δεξιάς-αριστεράς. Αμ δε...

. είπε...

ενδιαφέρον, ήθελα από καιρό να μάθω τις γνώμες πολιτικών για το θέμα.

. είπε...

περιττο να πω επίσης ότι ο τρόπος του Γιακουμάτου, α΄σχετα με το τι υποστηρίζει, είναι άθλιος κι αντιεπαγγελματικός.

Ανώνυμος είπε...

Συνέβει κάτι και αλλάξατε γνώμη τόσο σύντομα κυρία Αράπογλου; Εεε;

Ο Γιακουμάτος με έπεισε. Έχει άραγε φαντασία ή μήπως ο Μήτσος ο ηλεκτρολόγος είναι υπαρκτό πρόσωπο... ;

Ποιά είναι η κυρία Μακρή; Δεν το έμαθε πως η ομοφυλοφιλία έχει αποποινικοποιηθεί;

Και για να μην ξεχνιόμαστε, ο μόνος υποψήφιος δήμαρχος που δήλωσε πως θα τελέσει γάμους ομόφυλλων ζευγαριών είναι ο Αλέξης Τσίπρας.
Διπλασίασε το ποσοστό του Συνασπισμού στο δήμο της Αθήνας, και κάποιοι προσπαθούν να τον τραυλίσουν.

alximist είπε...

Diki moy aporia einai poia h thriskeytiki diastsi toy gamoy omofylofilwn? Poios endiaferetai gia ayto? Oi politikoi ta exoyn mperdepsei sto myalo toys...kaneis den zhta apo ton ratsisti patriarxh na eyloghsei thn agaph 2 omfylwn, h ekklhsia apeihtai apo thn agaph twn omofylwn, prepei na synexistei to "petyxhmeno" montelo toy eterofyloy gamoy! Prepei na xekatharistei oti o oros gamos omofylofilwn den afora ekklhsiastiko gamo, kai ekei entonpizw ena problhma me ton oro gamo. H ellinas exei sto myalo toy taytisei ton oro gamos me ton xoro toy Hsaia kai ta koyfeta...

A se ti anaferetai otan leei Πάντως εφόσον γνωμοδότησε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το θέμα έχει απαντηθεί.»
Xerei kaneis?

Ανώνυμος είπε...

Το έγραψα και στη Ροδιά που αναδημοσιεύει τις απόψεις.
Ολες οι απόψεις είναι ανόητες. Πολιτικά ανόητες εννοώ.Θα μπορούσαν να τα συγκεράσουν όλα και γκέι γάμους και συντήρηση .
Να εφαρμόσουμε παραδοσιακούς γκέι γάμους, με φουστανέλα, με τραγούδια και «χαρτούρα» στο νυφικό του γαμπρού, με μπαλωθιές , με το σεντόνι στο παράθυρο όλα τα έθιμα. Πιστά!